2010-04-11

Vandenberg 2

Ännu en platta inköpt från mässan i Linköping. Det är som tidigare i bloggen nämnts http://spinningblack.blogspot.com/2010/03/hollandska-vandenberg.html holländska gruppen Vandenberg. Det här är deras andra album, Heading for a storm, som släpptes 1983. Albumet fortsätter ungerfär i samma anda som debuten, men jag tycker man fått till låtarna lite bättre. Det är mer power dem. Inledande Friday night är ett perfekt öppningsspår, ytterligare favvospår är Different worlds, This is war och titelspåret Heading for a storm. Omslaget känns lite b-aktigt och jag vet inte vad man tänkt riktigt, men hursomhelst är det Adrian Vandenberg själv som målat det. Gruppen turnerade i staterna med Kiss och Ozzy under 1983 och 84 körde de själva i Japan. Därefter släppte de plattan Alibi 1985. Vandenberg gick sedan med i Whitesnake 1987.

3 kommentarer:

  1. This Is War ! Krossar. Jag gillar omslaget visste inte att det var Vandenberg som målat det själv, se där vad man lär sig när man läser "The Spinning Black"

    SvaraRadera
  2. Alltid kul att lära ut något, hoppas man lär ut lite god smak oxå!

    SvaraRadera
  3. Min smak är väldigt enkel jag nöjer mig med det bästa.

    SvaraRadera