2010-04-08

TUFF

En riktig hairmetalplatta jag plockade upp på skivmässan i Linköping, kolla bara frisyrerna och kläderna. Det måste ju bara vara bra sleaze! Skivan är i superskick, och jag rullar ut vinylen, släpper ner nålen och glamfesten har börjat. Härliga sleazelåtar ala Poison, Warrant och Britney Fox. Det som skiljer sig lite är att de är lite tuffare musik, mer åt hårdare hållet, faktiskt! Gruppen bildades 1985, men det var först 1990 bandet fick skivkontrakt och debuten What comes around...goes around släpptes 1991. Gruppen fick en riktig hit med powerballaden I hate kissing you goodbye. Andra starka låtar är Lonely Lucy, Ain´t worth a dime och Wake me up.
Har du turen att finna denna vinylen hos en försäljare rekommenderar jag dig att köpa den direkt. Bra musik, och jag tror faktiskt inte den är helt enkel att finna. Jag fick pynta 40 bagis för den, efter att prutat ned den 10kr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar