2010-04-28

The Trooper 12-a

Jaha, vi slänger väl härmed upp en maxisingel med Iron Maiden, och det är inte vilken låt som helst utan det är The Trooper. En av mina favoritbitar med det här gänget. Dessutom ett av de snyggaste omslagen måste jag säga. The Trooper är andra singeln från plattan Piece of mind, som ju alla vet släpptes 1983. Låten handlar om en soldats upplevelse av Krimkriget. På omslaget står det Super sound version, men jag vet i sjutton vad det ska betyda egentligen. På baksidan finner vi Cross-eyed Mary, en cover av Jethro Tull. Schysst låt ändock inget speciellt i mitt tycke. Ska du ha en Maiden 12-a så är min rekommendation denna! Måste väl passa på att få sagt att jag även har 2005-års nyutgåva på 7"-singel oxå, då med utvikbar poster.

3 kommentarer:

  1. Superkool blogg! Alltså, den spelaren är ju så sjukt het. Den vita hade jag också tänkt på. Akrylmattan skall hjälpa ljudet lite sägs det. Det är inte knepigt då att ställa in VAT-vinkeln på den?

    Cheers,

    D

    SvaraRadera
  2. den här har jag med i den här versionen: (http://brm.blogg.se/2009/june/7-singel-iron-maiden-the-trooper-1983.html).

    SvaraRadera
  3. Anders; den utgåvan är sjukt snygg!

    SvaraRadera