2010-04-15

Peter Steele död.

Faen vad tragiskt. Läser Close-up magazine twitterinlägg: RIP Peter Steele.
Börjar genast söka på nätet och det verkar vara sant till skillnad från år 2005 då bandet skämtade att sångaren och basisten dött. Enligt uppgift skall alltså Peter avlidit igår morse av ett hjärtfel. Jag har följt bandet sen 1994 då jag upptäckte Bloody kisses och de har alltid haft en hög priorietering bland det grupper jag lyssnar på. Ja, till och med så att jag har deras symbol tatuerad på min kropp.

Det är med stor sorg nyheten nått mig och även insikten att det inte kommer några mer fantastiska Type O Negative alster framöver är tråkigt. Den gode Peters hårda leverne har säkerligen satt sina spår in den store mannens kropp vilket torde vara en stark bidragande orsak till att hjärtat inte längre orkade.

Måste väl säga att bandet avslutade med en mycket bra skiva: Dead again.

Vi får väl se om det blir nåt Halloween in heaven. Helgen får ägnas till att lyssna på TON-plattor och se på live-dvds.

2 kommentarer:

  1. ja det där var för jävla tragiskt, verkligen. Älskar deras version av Black Sabbaths örhänge "Black Sabbath" på "Nativity in black"-skivan, som går så sakta att du kan ta en fikapaus mellan taktslagen. RIP.

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ja Black Sabbath gör de grymt bra. Överhuvudtaget tycker jag de gjorde de covers de valde väldigt bra, som tex Light my fire, Cinnamon girl, Daytripper.......

    SvaraRadera