2009-06-01

iPhone i min ägo!


Efter att ha trånat lite smått efter denna härliga lur sedan den släpptes är den äntligen i min ägo.
Fingrade för ett tag sen på polarens och blev såld, så efter lite fundering och påläsning på olika forum bestämde jag mig för en iPhone 16GB. Har haft den ett par dagar nu och är fortfarande i ett lyckorus. Vilken lur! Touchfunktionen är grym, och iPod-funktionen är så bra. Luren i sig är väl i största laget, men å andra sidan är det ju lite det som är vitsen när man framför allt surfar. Upplösningen på skärmen är helt fantastisk. Jag var till en början lite orolig för kvaliteten på kameran, 2 megapixlar är väl i minsta laget idag, men ack så överraskad jag blev när jag sedan provat kameran i verkligheten. Verkligen ett bevis på att det inte är antalet pixlar som är avgörande på kamerans kvalitet. Något bökigt var det att ändra så man kan ha en egenvald mp3 som ringsignal, och första gången jag gjorde det försvann alla mina album. Jobbigt att lägga om på nytt då jag tagit bort skivorna från datorn, men nu vet jag det. Finns ju som många vet en uppsjö av applikationer att installera. De jag lagt in i dagsläget är bla, Eniro, SF, Google earth, Twitterfone, Tv.nu, Aftonbladet och Sveriges radio. För en vinyljunkie och skivsamlare som mig är faktiskt Coverflow grymt snyggt utformat för att kunna bläddra bland mp3-albumen. Summasumarum är jag mycket nöjd med min nya leksak, och kommer bli ännu roligare när nya OS 3.0 släpps.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar