2009-06-12

En riktig feting till vinyl

Efter att ha blivit såld på Metallicas senaste alster, Death magnetic, som jag haft sedan den dag den släpptes i digipack versionen på cd, var det så dags att äntligen införskaffa den på vinyl. Den finns så vitt jag vet i två olika utföranden; en dubbelvinyl och en box med 5 stycken 12".

I och med att en nätskivhandel sålde ut boxvarianten till det löjliga priset på 199 bagis blev valet väldigt enkelt. Boxen är en riktigt fet historia i och med att den består av fem stycken 12 tummare. De spelas på 45 varv och varje sida innehåller en låt och varje enskild platta väger 180 gram. Otroligt ljud på denna vinyl måste jag säga. Samt att den sticker ut i vinylsamlingen då den är så pass tjock. Nu saknar jag bara likkisteboxen sen kan jag lugna mina samlarnerver något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar