2009-06-26

Dead again. The real utgåva

Type O Negatives sjunde album, Dead again släpptes 2007. Då införskaffade jag vanliga cdutgåvan. Ett fantastiskt album som vanligt när det gäller Type O Negative. Blandat tempo på låtarna och sarkastiska och utlämnande texter såsom Pete Steels kokainpsykos (Dead again) och hyllningen till avlidne Panteramedlemmen Dimebag Darell (Halloween in heaven). Ett tag senare kom en röd utgåva som innehåller en bonusdvd med livematerial från Wacken Open Air 2007, videos och en intervju. En dubbelvinyl i gatefoldutförande släpptes också med gröna vinyler. Och så finns då denna ultimata utgåva som innehåller Dead again albumet fördelat på två blodröda 180 grams vinyler, en liveinspelning från Bizzare Festival 1999 på svart 180 gramsvinyl, bonusdvdn från Wacken 2007, en t-shirt, ett 12-sidigt häfte samt möjlighet att ladda ned en mp3-version av albumet dessutom. Allt förpackat i en fet box! Snacka om fulländad utgåva :)

2 kommentarer:

  1. Helvetes vilken cool utgåva och vilken cool blogg sen! Heaven on earth för en vinyldåre som jag! Besök gärna min blogg, "Film- och Musikbloggen" på adressen http://brm.blogg.se där jag bloggar om alla mina skivor en efter en, LP, EP, 7" och CD. Och alla mina filmer såklart. Hej från Anders!

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittat hit och verkar gilla det du skådat. Ska givetvis ta mig en titt på din blogg oxå!

    SvaraRadera