2009-05-01

Hardware update

Äntligen!!! Har nu fått tummen ur och bytt ut mitt gamla Clas Ohlsson Riaa till ett "riktigt" Riaa.
Valet föll till slut på Pro-Ject Phonobox II, passade min plånbok just nu och är dessutom både liten och snygg. När jag var i affären som sålde det, Lefflers Hifi & Hembio, blev jag dock lite ambivalent då det sålde ut ett ex ur Vincents Riaa-utbud. Det var dock större och jag hade ju innan bestämt mig för Pro-Jecten så jag kom hem med det jag skulle. Dessutom menade försäljaren att de var likvärdiga.När jag ändå var i butiken och köpte nytt bestämde jag mig för att köpa ny signalkabel åtminstone till mitt nya Riaa. Valet blev Ixus 3meters kabel för 275 bagis.
Efter att ha kopplat in Riaat med nya kablar inföll sig en underbar tystnad innan vaxet hamnade på tallriken. Äntligen innebar det att när inte något vax är på är de oxå knäpptyst, och inte något störande knäpp eller brummande. Jag bestämde mig i detta ögonblick att jag så småningom skall byta ut varenda kabel i mitt system. Puh! Kommer bli mycket blått bakom TV-möbeln men ack så mycket mer välljudande! Valet av första vax att avnjutas, tillsammans med en kopp Zoega Mollbergs blandning, föll på opuset Laibach - Let it be.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar