2012-08-13

Skogsröjet Kingdom Come

 Andra bandet jag kollade in på Skogsröjet var Kingdom Come. Får väl erkänna att jag inte lyssnat alls mycket på dem och har bara deras debutskiva. Hade inte heller lyssnat in mig på dem inför kvällens spelning.
Jag måste ju säga att jag blev väldigt glatt överraskad när de drog igång spelning, för jag hade trott att det var lite vanlig glam/sleaze, men gosse vad fel jag hade. Det här är ju otroligt bra. Fantastiska musiker och riktigt tung musik.
 Något som är extra kul på en liten festival är ju att det är rätt så lugnt och det är inga som helst problem att knalla fram längst fram vid scenen och knäppa av lite bilder!

 Får ju lov att säga att jag inte riktigt kan alla låttitlar, men några som spelades var Get it on, Do you like it,
 Fruktansvärt kul när man får se ett så här tight band och man blir så överraskad att det låter så jäfla bra!
 Fångade faktiskt Eric Foersters handduk som han kastade ut! Alltid kul med såna souvenirer. Slängde undan den i väskan jag hade med mig och vandrade nöjt mot stora scenen för att kolla in Alice Cooper! När jag sen kollar på handduken i bilen när jag ska ge mig hemåt får jag se att det är en Ikea-handduk av märket Hären. Not, så väldigt kul. Finns ju inget som påvisar att den kommer från mannen nedan......
Håll ut så kommer snart ett inlägg om Alice Coopers besök i Rejmyreskogen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar