2012-08-25

Kiss - Resurrected

En helt ny remix av Bob Ezrin för att fira 35-års jubileumet av denna fantastiska skiva. Vi börjar med omslaget; det här är alltså originalet av Ken Kelly med Kiss i Alive-dräkterna. Spana in Ace, hyfsat wasted, eller hur? Casablanca tyckte dock denna var för våldsam (?) så den trycktes aldrig så det officiella omslaget ser ni nedan (det blå med andra dräkter). Vinylen är svart (virgin). Matchvikt180 gram. Mycket vacker Cadablanca-label. Medföljande häfte på fyra sidor innehåller det vanliga omslaget, original innersleeve-bild samt uppslaget med lite bilder och en historia om mixningen av Bob Ezrin.

Musiken då? Främst tycker jag det hela låter lite tyngre, trummorna är mer i centrum än tidigare. För övrigt tycker jag det är smågrejjer som att Paul tidigare sjöng i Detroit rock city movin fast down 95, nu ändrat till doin 95. Ace finns med på ett inte riktigt färdigt solo i Sweet pain (officiella utgåvan har Dick Wagner). Som sagt lite småtjafs som är annorlunda, men helt klart värt att ha på vinyl. Grymt omslag tycker jag är en av de största behållningarna på detta mästerverk. En av Kiss tre bästa plattor!

4 kommentarer:

  1. KISS - Destroyer världens bäst skiva alla kategorier den har allt. KISS - Destroyer "resurrected" är verkligen köpvärd gillar den nya mixens klarhet och tyngd och man kan nästan urskilja vilken medlem som sjunger vilken körstämma.Hur lyckades du få tag i vinylen? Jag har bara fått cd utgåvan men inte vinylen beställde den både från Ginza och CDON för att vara säker på att få vinylen båda har restnoterat den? Så jävla dåligt hur kan man annonsera varor som man inte kan leverera? Vilka två andra album tycker du är KISS bästa?

    SvaraRadera
  2. Jag beställde vinylen (ganska sent) från både Megastore och Ginza (den jag fått är från Megastore, Ginza har den restnoterad).

    De två andra albumen jag tycker är bäst är debuten och Creatures of the night.

    SvaraRadera
  3. Till slut fick jag KISS Destroyer "Ressurected" vinylen från Ginza tror du inte den var skadad? En stor rispa på omslaget under plasten den som packade albumet kan inte ha missat det utan tänkte skit samma. Jag lackade ur ringde Ginza för det är inte första gången på senare tid jag fått skivor/cd som de själva på Ginza plastat om ofta har det fattas saker som skulle medfölja. Förklarade noga mitt missnöje och tog upp det som hänt tidigare när jag varit tvungen att returnera deras varor. Personen som jag talade med lovade att hans skulle kolla upp det och skicka en returlapp jag skulle fästa på skivan tror du det kom någon returlapp? Fick ringa tillbaka efter två veckor och fråga vad som hänt med returlappen, en väldigt trött/ointresserad tant tog emot samtalet till slut fick jag returlappen och skickade tillbaka skivan tror du jag fått någon ny skiva än? Eller hur! Förbannade nedladdning som fått många hederliga skivaffärer att slå igen och man får förlita sig på postorder firmor som är helt ointresserad av en som kund och skiter fullständigt vad de skickar ut för varor.

    SvaraRadera
  4. Fan vad surt Seance; nästan att det skulle vara bättre att ha en platta med skadat omslag än ingen alls. Måste säga att jag beställt mycket från Ginza och aldrig fått ett dåligt exemplar. Måste gå mycket tur! Hoppas att du får plattan snart!

    SvaraRadera