2010-03-12

Subject...Aldo Nova

Ytterligare en gitarrsnubbe!!! Det här är andra plattan från kanadensaren Aldo Nova (eller Aldo Caporuscio som han egentligen heter). Skall vara en konceptplatta, och känns med vissa intron och mellanlåtar stundtals som filmmusik. Den släpptes 1983 och sålde guld i USA, två singlar släpptes från denna, Monkey on your back och Always be mine. Mycket av låtarna är uppbyggda kring gitarr och keyboard och melodierna är riktigt medryckande. Givetvis har vi här även en powerballad Victim of a broken heart.

Jag måste ju säga att jag många gånger sett Aldo Nova-plattor i skivbackar som jag refuserat pga att omslag ser lite trista ut och att jag tror det varit nån form av knapp rock han spelat, men får nog erkänna att jag haft lite fel. Kommer lätt köpa alla hans plattor när jag bläddrar fram dem i nån skivback. Klart mycket bra spelad AOR. Rekommenderas! För den som vill se honom live kommer han till årets Sweden Rock Festival.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar