2010-03-14

Kiss - Mer än bara smink

På Norrköpings Stadsmuseum kan du se Alexander Johanssons fantastiska kringresande utställning Kiss The Exhibition. Utställningen pågår 14/2-21/3 så passa på med ett besök innan den drar vidare till Köping. Självklart finns allt du kan tänka dig med i denna utställning, från flipperspelet, kondomerna, turnéposters, scenkläder, skivor, turnéböcker, filmisar, till tidningsurklipp och guldskivor, you name it! Det som jag tyckte var väldigt imponerande var givetvis förutom alla grejer att allt är i väldigt fint skick. Alexander att skrivit små lappar till i stort sett varje pryl vilket gör det intressant för även människor som inte är lika fanatiska som vissa andra.Dockor som skapats unikt för denna utställning av Stadsmuseets egen Roger Johansson

En hel del konsertposters, tyvärr finns ej Gröna Lund -76 med, skulle varit kul att sett på riktigt

Det jag tyckte var absolut roligast att se var givetvis scenkläderna, men det jag har mest behållning av från denna utställning var faktiskt en skiss till skivomslaget Unmasked som jag tidigare aldrig skådat. Alltid lika roligt att se något som rör Kiss som man aldrig tidigare sett........Stort tack Alexander för att du ställer ut dina prylar till allmän beskådning, själv skulle jag vara väldigt nervös att lämna ut mina prylar så där, och då har jag långt ifrån så mycket som du har. Tack!Lite smått & gott bla. lunchboxen och termosen från -78 samt några bältesspännen.
Eric Carrs handskar från Animalize-turnén.

Här hittar du fem stycken videoklipp från SVT om utställningen i Norrköping http://www.kissarmysweden.net/5-filmklipp-fran-utstallningen-i-norrkoping

5 kommentarer:

  1. Mkt intressant utställning ! Blir det ingen utställning i Stockholm ? rör mig helst ogärna utanför innerstan ( ;

    SvaraRadera
  2. Stön, varför kan vi aldrig få se nåt sånt där härupp i smällkalla Umeå? Nä, för här har vi just haft samevecka... Spännande va.

    SvaraRadera
  3. Stön, varför kan vi aldrig få se nåt sånt där härupp i smällkalla Umeå? Nä, för här har vi just haft samevecka... Spännande va.

    SvaraRadera
  4. Vill verkligen se denna utställning


    Samevecka låter intressant vad var temat "Rädda en varg skjut en same"

    SvaraRadera
  5. Som sagt, mycket trevlig utställning. Kolla här för mer info samt om den kommer till din stad vartefter.... http://www.kisstheexhibition.com/site.php

    SvaraRadera