2010-02-17

Box fetischism


Efter dagens arbetspass var jag på mitt paketutlämningsställe och hämtade ut två riktigt stora kartonger från Ginza. Paket nr 1 innehåller Metallicas senaste alster Death magnetic och detta är således the coffin box. Denna innehåller sjukt mycket godis. Till att börja med givetvis albumet i digipack utförande, sen har vi hela albumet i demoversion, en dvd med making of, en t-shirt som är exklusiv för boxen, en flagga, fyra plektrum, foton på bandmedlemmarna, nyckelband samt ett plastkort med en kod som tillåter till att ladda ned fem konserter (får se vilka det blir sen, har ju Stockholmsgiget sen tidigare då jag fick det som plåster på såren för den framflyttade konserten i våras; läs mer här: http://spinningblack.blogspot.com/2009/05/metallica-payback.html
Nu känner jag mig ganska nöjd med mina utgåvor av Death magnetic, har ju sedan tidigare 5x12" utgåvan http://spinningblack.blogspot.com/2009/06/en-riktig-feting-till-vinyl.html samt cdn i digipack som nu åker ut på Tradera....
Kartong nr 2 innehåller en deluxe box set av senaste skivan av Dream Theater "Black clouds & silver linings". Måste ju erkänna att jag tidigare aldrig lyssnat på dem då jag trott det varit krånglig prog, men ack så fel jag haft. Denna platta är, så klart prog, men jag uppskattar den mycket. Grymt driv i musiken, och inledande A nightmare to remember är fantastisk. Favoriter är i skrivande stund The shattered fortress och The best of times. Så vad innehåller då denna deluxe box? Jo, först och främst måste ju tilläggas att den är limiterad till 14000 ex och jag har nr 822. Själv boxen bara den är grym kvalitet på då den är gjord av riktigt tjock kartong som är klädd i svart sammet. Vidare finner vi 3 cds i digipack, albumet i sig, en cd med instrumentala mixar och en cd med 6 nyinspelade covers. Sen har vi albumet på två 180 grams vinyler med exklusivt artwork material, 1 dvd där du själv får prova på att producera albumet. En litografi av Hugh Syme samt en musmatta!

Snacka om att ha fullt upp ikväll. Blir att avnjuta tillsammans med Laphroaig.

2 kommentarer:

  1. Jaha, skulle nu ladda ned några konserter, då visar det sig att koden bara gäller en konsert, hmmm?? Nåväl, fick välja på Berlin och London 2008, och valet föll på London. Låtar som inte spelades i Sthlm Of wolf and man, Frantic, Until it sleeps, Stone cold crazy och Jump in the fire.

    SvaraRadera
  2. DRÄGEL! den där Dream Theater-boxen såg smaskig ut!

    SvaraRadera