2010-02-28

Now and zen Robert Plant

Ännu en vinyl ställer in sig i ledet i min hylla (en Expedit för att vara exakt). Det handlar om plattan Now and zen med Robert Plant (ex Led Zeppelin). Den släpptes 1988. Så jag sjunker ned i soffan flyttar ned tonarmen och nålen träffar den svarta vinylen. Jag räknar kallt med att det ska vara riktigt bra rock det här, det är ju ändå Plant, men jösses vad synthar och mainstream det låter. Inte alls vad jag hade förväntat mig. Okej, det är 88, men kom igen det är ändå en av rockens grundare vi snackar om. Dessutom lirar ju Jimmy Page gura på två låtar ( Heaven knows och Tall cool one), men det hjälper inte, det här är för smörigt. Det funkar inte alls. En låt, Ship of fools hamnar i sista avsnittet av Miami Vice, det i sig säger ju hur mycket rock det är!
Ja, ja den får väl stå där i hyllan ett tag till den åker på svarven igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar