2009-10-27

KISS - The originals

Ahh, äntligen en sån där härlig platta som man drömt om ett tag finns nu hemma hos mig! Sedan jag var en liten pojkvasker och köpte Kiss-boken Still on fire har jag drägglat lite extra över The originals och The orignals 2. Så nu har jag alltså ettan hemma. Fick den, enligt mig, för en billig penning, 255 riksdaler. Denna lp-box är alltså en samling bestående av de tre första Kissplattorna; Kiss, Hotter than hell och Dressed to kill. Boxen gavs väl främst ut för att behålla Kiss i ropet lite kring 76. Hur konstigt det än låter så hade ju Kiss till en början ingen större framgång med Destroyer i USA (tills singeln Beth släpptes). Den box jag nu införskaffat är Japan-pressad och innehåller en 16-sidig booklet som var i alla boxar, samt en unik 8-sidig booklet som endast ligger med i Japanutgåvan. Vinylerna ligger i vanliga innerpåsar med omslagen tryckta på.

3 kommentarer:

  1. Nja, svenska versionen av eBay, dvs Tradera (ebay äger ju tradera)......

    SvaraRadera
  2. Riktigt fin! Håller med dig .. en av de ballare KISS-utgåvorna.

    SvaraRadera