2009-10-05

Bloody deluxe vinyl

En av de bästa plattorna i min samling är Type O Negatives Bloody kisses från 1993. Vinylen jag införskaffat är en deluxvariant, dubbelvinyl i gatefold, 180 gramsvinyler. Det här är bandets tredje album, och det var med detta som de fick sitt större genombrott och mig som fan. Black No 1. är singelspåret tillika det gjordes en video till som fick många att öppna ögonen för detta Brooklyn-baserade band. Andra favoritlåtar i mitt tycke är titelspåret och Christian woman. Plattan som helhet är otroligt tung och varierande. Mycket goth förstås, samt mycket ironisk humor, vilket är uppskattat. 1994 släpptes även en digipackversion av skivan där man på bandets begäran plockat bort alla utfyllnadslåtar och lagt till en ny låt, Suspended in dusk. Detta blev även i mitt tycke bättre än den första utgåvan. Det enda som jag saknar något är låten We hate everyone, en pungspark till alla som sagt att TON är si eller så. Som synes på bilden nedan har jag givetvis även båda cdutgåvorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar