2009-08-08

Veckans skörd.

Några nya vax har landat i min hylla. Saxons The innersanctum från 2007. Saxon låter mycket bra numer (dvs från 2004 års platta Lionheart) då man hittat tillbaka till det riktiga metalsoundet. Imponerande! Vinylutgåvan som sådan är väl inget speciellt, endast innersleeve med texter. Tycker att man skulle kunna bjuda på ett gatefoldomslag åtminstone. Nåväl, en finare utgåva är istället doommetallarna Candlemass nya skiva Death Magic Doom. Gatefoldutförande, dubbelvinyl dessutom med en extra 7-tums singel (2009 års version av Lucifer rising och epverskionen på White God. Kalas! Enligt bandets officella hemsida skall upplagan vara begränsad till 1000 exemplar. Jag har dock nr 1664 (?) Kan det vara så att man börjar räkna på 1000??? För recension av plattan, se mitt tidigare inlägg om cd+dvd-utgåvan: http://spinningblack.blogspot.com/2009/04/death-magic-doom.html.

Smashing Pumpkins andra album, från 1993, syns är i dubbelvinyl med gatefold-utförande. I mitt tycke den bästa Pumpkinsplattan, med hittar som Cherub rock, Today och Disarm. Givetvis tätt följt att Mellon collie and the infinite sadness. Till sist har vi Metallicas album S&M. Plattan de spelade in tillsammans med San Fransiscos symfoni orkester. Trippelvinyl i gatefoldutförande. Grymt ljud höres på denna mäktiga platta.

Lite begagnat har det oxå blivit. Har äntligen lagt vantarna på gitarrhjälten Yngwie Malmsteens album Fire & Ice från 1992. Riktigt bra platta, i stil med Trilogy från 86. Säger bara örhänget Teaser. En till Yngwie, Collection, inget nämnvärt men kul att ha på vax. Till sist har vi Great Whites album Hooked från 1991. Innehåller bla spåret Call it rock n´ roll. Detta är det ocensurerade omslaget. Det drogs kort efter utgivningen in och gjordes om, då med kroken längre ned och det var bara tjejens huvud som syndes ovanför vattenytan.

2 kommentarer:

  1. Visst är Candlemass vinylen fin och en jävligt bra platta! Konstigt med numreringen, kommer inte ihåg vilket nummer jag har, ska kolla det. Kanske det är en ny press? Eller att dom börjat på 1000 (vilket är ganska ologiskt). Borde gå och kolla upp nånstans?

    Fick för övrigt hem min dundersuperduperfeta Oasis-box häromdagen (507/950). Fy fan vilket klipp jag gjorde, de måste ha satt fel pris på bengans.se - då den kostat de tredubbla när den fanns - nu är den ju hur slut som helst. Väldigt kul med alla skivor i en LP-Box, med helt unikt utseende.

    Köpte även fetingboxen av Oasis senaste "Dig Out Your Soul" 4-LP, 2-CD+DVD + Box+Bok (väger 5 kg typ) från Ginza.se för 199 spänn. Jävligt bra den senaste Oasis också.

    Fick även hem mina Metallica vinyler. Väldigt fina!

    SvaraRadera
  2. @ Mr. Smith. Visst är det märkligt med Candlemass, vet inte riktigt var man kan kolla upp det...
    Var det den Oasisboxen som du fick ge 1100 bagis för på Bengans? Jag tackar för tipset om Dig out your soul, den är såklart redan beställd nu:)

    SvaraRadera