2012-05-28

Glorious Bankrobbers debut

Så landade svenska sleazearna Glorious Bankrobbers debut på mitt utlämningskontor. Inropad via Tradera för en spottstyver. Ibland ska man ha tur tänker jag och lägger plattan på svarven. Tar fram skivborsten och vad skådar mina ögon? Den svart skiva är skev som, ja vad fan då? Första spåren på båda sidorna; Psycho asshole respektive Jamie är olyssningsbara.
Satan så irriterande när det i objektsbeskrivningen står: Lite ytrepor men inga hack. Näe, Tjena punkjävel!!

Ja ja. Plattan släpptes redan 1984 och det får sägas vara grymt tidig sleaze.

Finns väldigt många bra låtar som påminner om tidiga Guns n roses, skitigt men samtidigt melodiöst.

Plattan rekpmmenderas trots att jag missat hela två av låtarna.

Tycker öppningsspårets titel tillägnas säljaren av denna vinyl på Tradera. Ditt Psycho asshole!!!

2 kommentarer:

  1. Lägger ut min GB -Live At CBGB`s N.Y.C från 1991 på Tradera under helgen. Vinyl och cover garanterad Near Mint!
    "borken44"

    SvaraRadera
  2. Det är ju en bra liveplatta. Har den själv på vinyl. Lycka till med försäljningen.

    SvaraRadera