2012-05-17

Axe witch - Pray for metal

Så där, då är jag hemma från semestern och tillbaka i musikrummet. Vad passar väl bättre än att börja med en riktig klassiker; 4-spårsmaxin Pray for metal med Axe witch?

Fantastiskt coolt och verkligen ett metalomslag, eller hur? Epn släpptes 1982 och är det första bandet gav ut.

Gruppen kommer från min grannstaden Linköping för att göra er uppmärksamma på det. Musiken låter lite som 70-talets Judas Priest, med inslag om tidigt 80-tal. Born in hell öppnar skivan och den är även i mitt tycke den bästa. Heavy revolution är även den bra tryck i. In the end of the world tycker jag sångens kvalitet försämras. Avslutande Death angel sticker ut något och känns lite modernare, 80-tals metal.

Denna utgåva jag har är på grön vinyl. Känner ni till fler färger? Storlek på upplaga??

På konvolutets baksida står att läsa:
guaranteed no synthesizers or overdubs’ on this disc, and for best quality to ‘play this record real loud!

Så metal!!!

2 kommentarer:

  1. Oj, vilkien tillfällighet, stod faktiskt och höll i Axewitchs debut-LP "The Lord of Flies" idag på en skivloppis här i Umeå! 25 bagis villa han ha för den, skulle kanske ha köpt den eller vad tycker du?

    SvaraRadera
  2. Ja, vad lustigt. Jag hade köpt den omedelbart. Trodde själv jag hade den och tänkte lyssna på den igår, men den lyste med sin frånvaro i min samling så nu söker jag den.

    SvaraRadera