2011-04-14

Running wild - Gates to purgatory

Jösses vilket fint skick på denna gamla vinyl, som ny. Det riktigt blänker om den och gott luktar den också! Pyntade lite över 200 för den nyss, så det är ju härligt att skicket är som det är...
När jag halar ut vinylen uppenbarar sig en tuff Running Wild logo,
men fan vad tråkigt, en vit innerpåse. Jag menar, jag blir riktig ledsen när jag finner denna bild som tillhör innerpåsen,
denna bild säger mer än tusen ord, man är garanterad tuff metal.
Det här är gruppens debutalbum från 1984, ett par år innan de ger sig an den berömda piratimagen. Det här är lite mörkare, inte riktigt sataniska texter, men nära inpå. (Om man mot förmodan har detta alster på cd så finns ett bonusspår som heter just Satan). Låttitlar som Black demon, Soldiers of hell och Diabolic force säger ju en del. Mycket välspelad trash/speed metal, med starka texter som etsar sig fast. Det här är riktig metal så som den är menad att låta.

Se till att utöka din vinylsamling med denna klassiker som klockar in på dryga 33 minuter.

3 kommentarer:

  1. Aaah, hårdrock släppt på Noise Records, det var tider det! Och omslaget, går det att få mer metal? Och bandfotot!!

    SvaraRadera
  2. Spisar av en slump vinylen i detta nu, då jag själv förbereder mig att skriva ett inlägg om skivan på det egna bloggskrället.
    Denna debut, ja, det är ju en vass en! Rått och oborstat, ÄKTA hårdrock var ordet! Avslutande "Prisoners of Our Time" är ju en sannskyldig klassiker, som kom ännu mer till sin rätt på liven "Ready for Boarding" från 1988.

    Även min LP saknar tyvärr ovannämnda innerpåse, skulle gärna få tag på ett kompletterande ex...

    SvaraRadera