2011-04-03

Blue öyster cult - On your feet or on your knees


Helgen avslutas med genomlyssning av en riktigt skön liveplatta BÖC' s On your feet or on your knees. Den släpptes 1975 och innehåller spår från gruppens tre första album samt två covers (en är klassikern Born to be wild). Jag ska väl först erkänna att BÖC inte tidigare varit nåt band som intresserat mig nämnvärt, men efter den kväll har jag helt ändrat inställning. Herregud vilket band detta är så skönt tungt proggiga. Fler plattor ska lätt inhandlas tipsa mig gärna om dina favoriter. Extra bra bitar på detta livealbum tycker jag är Harvester of eyes, Seven screaming dizbuster och Cities on flame.

3 kommentarer:

  1. Tips på bra B.Ö.C"-plattor? Kommer här: "Fire of unknown origin" (ett absolut måste, hur bra som helst), "Agents of fortune" (säger bara "Don´t fear the reaper"), "Secret treaties" ("Career of evil" finns här) och såklart "Spectres", skivan där "Godzilla" är med.

    SvaraRadera
  2. Sv: Grymma köp med Running Wild där.

    SvaraRadera