2011-04-13

Aerosmith - Get a grip

Sååå vad sägs om detta hitfyllda album på vinyl då? Inte helt vanlig med tanke på att den släpptes 1993 och vinyl var väl då inte det hetaste formatet. Det är en dubbelvinyl, tyvärr icke i gatefoldutförande. Det här är det album Aerosmith sålt mest exemplar av och det är förståeligt. Plattan är fylld med radiovänliga hits som Livin´on the edge, Cryin´, Crazy och Amazing. Dessutom släpptes Eat the rich och Fever som singlar. Till detta gjordes även grymt snygga videos och dessa spelades flitigt på MTV. Såklart gjorde detta sitt till i försäljningssiffrorna att ha med Alicia Silverstone i några videos. Erkänn! Förövrigt får jag väl tillkännage att jag gillar förra plattan Pump bättre, men att denna dock är en god uppföljare.

2 kommentarer:

  1. den här vinylen har jag oxå! Men hur fick dom kon att ställa upp på att bli piercad? Det undrar jag.

    SvaraRadera
  2. Grymt läckert omslag, om jag minns rätt så kom cd utgåvan med koskinns omslag.

    SvaraRadera