2011-04-14

Paradise lost - Draconian times legacy edition

Jaha, hur ska detta förklaras då? Inlägget innan detta innehåller såklart en hyllning till vinylen och så dyker det nu upp en cd, dessutom med en bonus dvd med albumet i 5.1 dts-mix. Jo, först och främst är det för att detta album är ett av mina favoritplattor all time. Och till Running wild slank det ned två Fuller´s London Porter. Mixen är inspelad i Örebro (där även senaste Paradise lost albumet spelades in). Denna Legacy edition innehåller en cdversion som är remixad i nämnda studio 2011, med 2 demos (Enchantment och Last desire) samt 5 låtar live från Tyskland 1995. Och så på dvd då, hela albumet i 5.1 mix med dts-ljud och tre videos. Dessutom några nya linernotes och bilder i cdhäftet. Så hur är då albumet i detta ljudformat? Tja, jag håller ju detta album mycket högt och måste säga att mina förväntningar på detta nog var ställda för högt, för tyvärr tycker jag inte det är speciellt märkvärdigt. Dessutom är jag tjurig nu när jag ser att det finns en collectors edition digipack med hardcover och jag har en sketen jewelcase, fan jag ska hålla mig till vinyl.......tröstar mig för tillfället med att jag har skivan även i Commemorative and tour package med tillhörande bonuscd med singelbaksidor och livelåtar i en digipack box hög som två cd och så tar jag nog en Innis&Gunn rum cask.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar