2011-01-08

Operation: mindcrime



Jaha, vad skriver man om detta fantastiska album som alla redan känner till? Nåväl vi börjar väl med att det ex jag nyligen köpt är i otroligt fint skick, omslaget är som nytt. Plattan släpptes -88 och är Queensryche tredje album.
Det här är alltså ett fantastisk konceptalbum och är grymt producerat. Storyn handlar om Nikki som blir medlem av en politisk organisation ledd av Dr X. Nikki blir försedd med heroin och i utbyte utnyttjar Dr X honom som lönnmördare. Detta genom ordet mindcrime. Anyhow, när Nikki träffar sister Mary en fd hora som nu blitt nunna börjar Nikki förstå vad han håller på med. Dr X får reda på det och beordrar Nikki döda Sister Mary....

Många kanonlåtar på denna klassiker som tex. Revolution calling, Suite sister Mary och Eyes of a stranger.

En platta alla bör ha i sin samling helt enkelt!

5 kommentarer:

  1. sv: Ja Stryper är mäktiga angående Queensryche bör man ha alla album till och med Empire.

    SvaraRadera
  2. Ja sen tycker jag nog att "Operation Mindcrime II" var överraskande bra.

    SvaraRadera
  3. Aha, spännande med tvåan, den ska jag kolla upp.
    Sen har jag Operation livecrime i burken som jag inte sett än. Den har jag höga förväntningar på.

    SvaraRadera
  4. Grymt bra skiva! Har den bara på CD...

    SvaraRadera
  5. Seance, håller med. Saknar dock Empire på vinyl, men har den på cd.
    Se där Anders....

    SvaraRadera