2011-01-05

Omslagsexponering


Äntligen! Nu känner jag ett riktigt lugn inombords. Har nu efter mycket experimenterande kommit fram till ovanstående resultat av exponering av omslag i mitt dedikerade film och musikrum. Mercyful Fate - Don't break the oath och Metallica boxen har varit uppställda en längre tid, men in Motörhead kom upp har där stått Kiss - rock and roll over, Manowar - Kings of metal, Guns n' roses - It's so easy 12a för att nämna några. Men så hämtade jag idag ut en bunt vinyler jag köpt via Tradera och däribland Motörhead-samlingen No Remorse med läderomslag. Sjukt snygg. Känner att det här är en uppställning som kommer bestå en tid framöver.

11 kommentarer:

  1. Snyggt! Motorhead ok men KISS originals II skulle passa som handsken på Motorheads plats,

    SvaraRadera
  2. Skulle gärna sätta upp Originals 2, men jag har den tyvärr inte.
    Har ettan och har haft den uppställd. Dock inget supersnyggt omslag.

    SvaraRadera
  3. gillar inte "spam" (hunden) men gillar din sida...

    Har vi pratats i annat forum -pop.nu eller recordnerds eller rent av här på blogg? Jag är överallt så glömmer vissa kontakter tyvärr, så ber om ursäkt för det om vi som sagt pratats !
    -men som sagt bra innehåll på din sida och tack för besöket på min nyss.
    Jag fick i december just läder No Remorse. Den går väl för mellan 250 kr -400 kr skulle jag tro ? Vad gav du ?

    SvaraRadera
  4. Just det jag ska nog länka din sida..jag är SÄKER på att jag pratat med dig men kommer inte i håg vad det handlade om..skitstörigt ju.

    SvaraRadera
  5. Kul att du tittat in Gundozer. Motörheadvinylen fick jag ge 208 kr för så det är jag nöjd med!

    Jag faktiskt inte vart vi pratats vid tidigare. Har konto på pop.nu men brukar inte diskutera nåt där direkt. Recordnerds hänger jag på så det är väl mest troligt. Heter möglet där...

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Ser nästan ut som hemma hos mig, har också en hylla ovanför där jag ställt LP-omslag men mina är små. Små? Japp, jag har gjort miniatyrer (12x12 cm) av mina favvo-vinylomslag. Blev ganska coolt. Återkommer med bild så ska du få se.

    SvaraRadera
  7. Ser fram emot att se det Anders. 12x13 påminner mig om cd-formatet. Blir det inte för litet då? Nåväl jag inväntar bild från dig.

    SvaraRadera
  8. Såhär ser det ut.

    http://brm.blogg.se/images/2011/img_3728_126599725.jpg
    http://brm.blogg.se/images/2011/img_3729_126599868.jpg

    Sa jag 12x12 cm? Jag menar 15x15 cm. Högupplösta omslagsbilder nedtankade från nätet, utprintat på glansigt fotopapper och uppklistrade på kartong. Har en hel drös olika som jag växlar mellan.

    SvaraRadera
  9. Riktigt bra val på de du har uppe nu, men varför orka skriva ut får de inte plats ändå i Lp-format?

    SvaraRadera
  10. haha, nej det skulle nog bara rymmas ett omslag på den där taniga lilla hyllan, kolla LP:n som ligger på vinylsvarven så ser du, sambon vill ju ha sina ljuslyktor kvar längst ut också...

    SvaraRadera
  11. Klart det är viktigt med ljuslyktor :)
    Får säga att du lyckats bra med att ha de omslagen exponerade! Än så länge har jag ett dedikerat rum till mitt ändåmål, men 3 knodden är på väg och snart ryker nog rummet, snyft!

    SvaraRadera