2010-06-17

Sonic boom vinyl


Så äntligen har den landat i mitt hem. Den 6:e februari släpptes nyheten att senaste Kissplattan Sonic boom skulle släppas på vinyl i mycket begränsad upplaga och i fem olika färger. Den kunde bara beställas genom Fanfire. Utgåvan så riktigt trevlig ut, gatefoldomslag, innersleeve med texter och bonusposter (!). Härligt! Ett snabbt sms till http://www.itsabouttrout.se/-Danne och en beställning gick iväg. Ett bekräftelsemail anlände och vi skulle få våra svarta vinyler. Så går tiden, förseningar och dylikt. Rapporteras för ca 2 månader sedan att de gått iväg till fabriken för att tillverkas. Otålig väntan. Sen rapporteras strul på www.kissarmysweden.net forum att beställningar plockats bort, pengar dragna på kontot och tillbaka satta. Allmän förvirring. Så händer det: förra veckan börjar det rapporteras att vinylen börjat skickas ut.......Och så i måndags rapporteras att den kommit till Danne och idag nådde den så äntligen till mig. Funderar först på att behålla den inplastad (i ungefär 2 minuter), sen bestämmer jag mig för att öppna den. Ahh, härligt snygg den är då. Till min förvåning halar jag dock ut en lila vinyl. Märkligt, men skit samma jag har den ändå på vinyl. Efter snabb kontroll med Danne har han också fått sig en lila. För mer info om själva sidan hänvisar jag till tidigare inlägg: http://spinningblack.blogspot.com/2009/10/sonic-boom.html och en liten nyhet om vinylutgåvan här: http://spinningblack.blogspot.com/2010/02/boom-pa-vinyl.html

2 kommentarer:

  1. jomenvisst är den snygg! Lite surt att du inte fick den färg du beställt men du verkar inte alltför deppad! Trodde faktiskt det skulle stå nånstans på omslaget vilket nummer av de 1000 exen just min skiva var, men nej...

    SvaraRadera
  2. Mitt ex kom i veckan ! Mkt nöjd men inser jag borde beställt en av varje färg.

    SvaraRadera