2010-06-14

Kiss Official pre-party Café Opera

Som bekant höll Café opera en officiell förfest för Kiss konsert på Stockholm Stadion.Förfesten var alltså i fredags. För drygt två veckor sedan tror jag det var som det annonserades om förfesten och det gick att anmäla sig på nätet. Självklart trodde jag det var kört att få en inbjudan, men så kom ett mail i fredagsförmiddag (alltså samma dag som förfesten skulle äga rum). Med två småbarn som behöver barnvakt och en resa Norrköping-Stockholm var det lite att planera, men väl hemma från jobbet drog familjen med barnvakter iväg mot Hufvudstaden. Det hade ju sedan tidigare nämnts att även Kiss skulle komma dit, under fredagen uppstod även ryktet att de skulle göra en klubbspelning oxå(!). Oj, oj oj, måste bara vara på plats var min tanke, även om det lät för osannolikt. Nåväl, på plats i Stockholm togs sedermera en taxi oss till Café opera, på väg dit möter vi en vit och en grön Lamborghini med Kissloggan, Wow!! Väl utanför Operan slår det mig att det inte är speciellt mycket folk i kön, ca 100 st före oss. Trodde nog från början inte vi skulle komma in, men efter 45 minuters köande var vi inne!
Vi styr näsan mot baren och fixar vi bärs, och bara njuter av att vara inne. På väggen finnes en mindre backdrop med Kisslogga, och framför det ett bord med fyra stolar. En tvskärm vissar ett klipp från Paul Lynde Halloween show från 78. Jag ser även ett anslag på väggen att man skall filma för Kissology så om du ej accepterar att bli filmad skall du ej vistas i lokalen. Aha, stämmer ryktet om ett klubbgig tänker jag genast. Jösses. Efter ca 1½ timme dyker så Eric Singer, Gene Simmons och hans son Nick och Tommy Thayer upp på viphyllan. Paul är inte med. De sätter sig omedelbart ned och ingen på golvet ser ett smack. Trängsel mot järnstaketet uppstår omedelbart, men det går inte att se ett skit. Det är massor av blondiner med stora tuttar som får vara framme vi bordet, det dricks skumpa och skrattas. Vi vanliga dödliga fans får inte se mycket och ingen av gubbarna säger ett enda ord. Efter typ en halvtimme går Gene hem. Eric är kvar längst och honom lyckas jag faktiskt få autografen av. Tyvärr bara en och det fick bli på Cd-utgåvan från Stockholm Stadion spelningen 2008. I bilen hem på söndagen kom jag på att faen skulle ju tagit med ESP-skivan som jag sedan tidigare fått signerad av Bruce Kulick och John Corabi, men det blev lite stressigt i fredags då vi åkte. Därefter bestämde vi oss för att åka tillbaks till lägenheten vi lånat, för nåt klubbgig kändes väldigt avlägset. Utanför entrén stod den vita Lamborghinin och en Batmobilkopia (som Nick åkt i). Skapligt maffigt. Håll utkik här för snart kommer även en skrivelse om konserten på Stadion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar