2012-06-21

Hårdrock och öl

Var och hämtade ut lite bärs jag beställt på Systembolaget.

Först ut ikväll blir Motörhead Bastards lager, for beerdrinkers and hellraisers. En okej, ganska smaklös vanlig lager. Funkar fint på sommaren och givetvis med en tuff etikett.

Andra ölen för ikväll blir Göteborgs bandet Doomdogs öl. En dark Ale, dom är riktigt kraftfull. Lång eftersmak som till viss del påminner om choklad. Riktigt god, som kommer beställas fler gånger. Notera etiketten; Doom n' roll samt Motordoom. Två nya begrepp för mig.

Skål på er och trevlig midsommar.

5 kommentarer:

  1. Sören Hasselberg22 juni 2012 kl. 10:45

    Doomdogs Ale är riktigt god!

    SvaraRadera
  2. Se där ja, kom gärna över med en flaska eller fler av Motörheads öl så slipper jag köpa. ;)

    SvaraRadera
  3. ja man köper ju snart mera alkohol än skivor..hö hö..eeeh...vart e världen på väg!?

    SvaraRadera
  4. Doomdogs öl måste kollas upp för en god Ale går ju alltid ner. Motörheads bärs skiter jag däremot i för det är ju antagligen bara vanlig Kaltenberg med annan etikett.

    SvaraRadera
  5. Jo, mycket bandrelaterad alkohol är det just nu. Motörhead är väl inget att rekommendera, men Doomdogs är riktigt god. Nu måste jag skaffa Graveyards öl, och så har jag ju inte provat Kiss Destroyer öl än.

    SvaraRadera