2012-04-18

Marduk - Souls for Belial

Med nya Sweden rock magazine #92 medföljer en cdsingel med Marduk. Den innehåller låten Souls for Belial från kommande plattan Serpent Sermon som släpps 30/5. Det är tungt, brutalt och alldeles lovande toppmusik. Andra spåret Oil on panel är en cover av Wovenhand (tidigare ledare i 16 horsepower). En riktigt vacker, men brutal bit.

Köpte även biljett till Mardukkonserten på Skandiateatern, Norrköping 21/4. Så nu ä jag lagom laddad för att bevittna min första Marduk-spelning!

4 kommentarer:

  1. ...tror nya Mardukplattan kommer att vara kanon. De är ju inne i lite av en formtopp, Norrköpingssönerna!

    SvaraRadera
  2. Då kanske vi ses på spelningen?, ska bli spännande att se dom igen sist var det ju på deras tio års jubelium som jag såg dom, då också på hemmaplan i Norrk. så det är väl dags att se dom nu igen. :)

    SvaraRadera
  3. Chief, tror det blir en kanonplatta.

    Grimgoth; vore ju kul om vi ses där. Jag lär väl vara en av få med kort hår.

    SvaraRadera
  4. Okej, bra att veta.
    Du vet väl mer eller mindre hur jag ser ut via bloggen, så ser du mig kom gärna fram och hälsa! ;)

    SvaraRadera