2011-02-03

Scorpions - Still got the sting

Det var länge sedan jag presenterade en cd på bloggen, men här har vi en. Det är Scorpions senaste platta, den sjuttonde i ordningen, som släpptes våren 2010. Sting in the tail är titeln. I och med detta släpp lät även gruppen meddela att det är det sista de kommer ge ut. Efter 45(!) år. Japp, du läste rätt. De bildades faktiskt redan 1965. Första plattan släpptes dock 1972. Så hur låter då Sting in the tail? Jo, enligt mig riktigt bra. Måste säga att det verkligen är en fin avslutning på bandets skivkarriär. Tycker att det låter en hel del som Crazy world, vilket enligt mig är en bra platta, om ej gruppens bästa. Givetvis är det mycket powerrock och visst är det kommersiellt, men bra är det. Låtar som Raised to rock, Sting in the tail och Turn you on är grymma. Fler bra låtar finns det som Slave me, Let´s rock och avslutande balladen The best is yet to come. Är du det minsta intresserad av Scorpions är detta ett givet köp. Den finns även som vinyl, men jag hittade cdn för 49 bagis så jag ser det som en okej ursäkt att ha den på cd:)

4 kommentarer:

  1. Jag gillar "Blackout" "Love At First Sting" och "Savage Amusement" albumen fick råd att köpa "Unbreakable" men den fastnade inte alls vågar man ge sig på denna tro?

    SvaraRadera
  2. Oj, Scorpions det var länge sen! Tror jag tappade kontakten med dom efter "Lovedrive" ungefär. Är det några nya pajsare i bandet tro? känner igen Schenker, Meine och Jabs (?) men de andra två?

    SvaraRadera
  3. Seance; Jag har själv inte Unbreakable, men jag kan med gott samvete rekommendera Sting in the tail.

    Anders; de två andra äro: Paweł Mąciwoda (med sen 2003) och James Kottak (med sen 1996):

    SvaraRadera
  4. Oj, -96! Där ser man vad man missat. Lyssnar just nu på den här på Spotify. man får ju nästan en tår i ögat, va bra det är. Tack!

    SvaraRadera