2011-02-08

Motörhead shiraz vin

Så landade äntligen Motörheads shirazvin i mitt hem. Var ju bara tvungen att skaffa det. Finns än så länge bara att beställa från Systembolaget, en låda om sex flaskor. Styckpriset är 119 kr. Vinet är från Australien, år 2009 samt på 13,5% alkohol. Vinet tycker jag är relativt lättdrucket, inte så mycket tyngd i som jag hoppats på. Det är okej, men det saknar det där extra.

Så här beskriver leverantören Grapes vinet:
SCM och Motörhead har tillsammans tagit fram detta vin, Motörhead Shiraz 2009 och valt oss på Grapes som leverantör. Vinet har en mycket fruktig doft med inslag av vanilj, björnbär, plommon, eukalyptus och lakrits. Smakrikt fruktigt vin med inslag av mörka körsbär, björnbär, vanilj, plommon och fat. Med mjuka avrundade tanniner. Njut av Motörhead Shiraz med till t.ex. grillade lammkotletter med vitlök och rosmarin. Passar givetvis också till andra rätter med lamm eller nötkött samt pasta och smakrika ostar.

3 kommentarer:

  1. Har du de matchande vinglasen?

    Sv: Angående filmen i mitt blogginlägg så är den svår finns en samling med women in prison filmer på discshop där den ingår. Men som samlare vill man ha den seperat med den egna klassiska framsidan. Finns på ebay men är dyr och inte med den snygga framsidan som jag har på min blogg. Så man får fortsätta leta.

    SvaraRadera
  2. Raaahhhh, det här hade jag glömt bort! Måste bställa en 6-pack jag med! Vinglasen skulle vara tuffa som stryk att äga men 750 bagis för tre glas?? Nej tack.

    SvaraRadera
  3. Nej, har inte glasen och kommer inte köpa. För dyrt då jag inte är die hard Motörhead-fan.

    SvaraRadera