2010-05-30

Kiss the early years

Så står den där i min hylla nu då. Av nån märklig anledning som jag inte förstår köpte jag den inte då den komm 2002. Konstigt! Hursom helst består boken av många grymma foton som inte publicerats tidigare. Waring Abbott jobbade med Kiss i åtta år och vi får följa honom från en konsert i New York 75, genom Central park till Cadillac, Michigan (där hela byn var Kiss-sminkade), till Detroit 76 samt en drös foton från inspelningen av I och A world without heroes (extra roligt tycker jag då det inte är en så uppmärksammad period).Kan starkt rekommendera denna bok då den är sprängfylld med snygga foton och dessutom kommenterar Gene och Paul mängder av bilderna och så även fotografen.

4 kommentarer:

  1. Kan inte göra annat än hålla med ! Lysande bok !

    SvaraRadera
  2. Mr Spinning Black nu jävlar börjar det hända grejer kolla in min blogg !

    SvaraRadera
  3. Jo, nu är de här. Mycket händer i Sverige då de har sin bas här. Besök på Skansen och Gröna Lund, och inte minst Café opera på fredag. Och så förstås giget på lördag :)

    SvaraRadera
  4. Hjärtat hoppade över ett slag när läste i Expressen vilka som enligt de ska göra ett hemligt gig på Cafe Opera idag.

    SvaraRadera