2009-09-25

Ace is back and he told you so!

Jösses, det har gått hela 20 år sedan Ace släppte förra soloskivan Troublewalkin´. Så mina förväntningar på denna är mycket höga. Till att börja med får jag säga att designen på vinylutgåvan är grymt snygg. En gatefold lite utöver det vanliga, snygga färger och glimrande omslag! Det handlar alltså om en dubbelvinyl. Ett litet minus är att det är vita innerpåsar, en liten miss när man gjort utgåvan så snygg i övrigt. Nu över till musiken....
Skivan inleds med en riktigt tung låt, Foxy & Free, håller på att ramla ur soffan så glad blir jag när det låter så här bra, skönt att han lever upp till mina förväntningar. Nästa spår, tillika första singeln, Outer space är lika tung den, underbart! Skivan rullar sen på och är både varierande avseende tempo och kvalitet, för det mesta är kvaliteten hög. En cover finns med på plattan, Sweets Fox on the run (även om jag minns Shabooms version bäst). Texterna är väl sisådär, mycket om Ace nya liv som nykter alkoholist. Men det funkar. Det är främst musiken jag är intresserad av i detta fall. Noterbart är att skivan tillägnas Eric Carr och Dimebag Darell.
Cd-versionen är en digipack som går att vika ihop till en pyramid, snygg även den, även om vinylen ligger mig varmare om hjärtat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar