2009-04-18

Slipknot, tomtar?

Trodde väl aldrig att en platta med Slipknot skulle hamna i min samling. Har alltid på nåt sätt tyckt att de verkar vara tomtar i tuffa utstyrslar. Men så efter att ha hört en låt fick jag för mig att kolla in plattan All hope is gone. Utgåvan jag har är en fin, tjock digipack innehållandes 3 bonuslåtar, utökad cdbooklet och en medföljande dvd innehållandes en making of dokumentär på 35 minuter. Skivan var faktiskt till min förvåning bättre än jag vågat hoppas på, och den växer för var gång jag lyssnar på den. Många tunga riff, härligt trummande och medryckande refränger (i vissa låtar). Helt klart en bra varierande platta med både mangel och lugnare låtar. Lite ny metal helt enkelt. Dvd:n var väl inte så intressant utan mest bara filmat material utan något berättande om själv inspelningen. Dock är det en självklarhet att ha den special edition utgåva då det är samma pris som den vanliga.

1 kommentar: