2009-04-21

Hot wacks

En härlig binge nyinförskaffat svart guld, i spridda genrer.
Steeler-plattan tycker jag är mest intressant i nuläget. Steeler bildades 1980 av Ron Keel (som senare grundade bandet Keel vars plattor producerades av ingen mindre än mannen med den långa tungan, Gene Simmons). Bandet gav ut singeln Cold day in hell, kort därefter hoppade gitarristen Michael Dunigan av och ersattes av ingen mindre än den då blott 18-årige gitarristen Yngwie "Unleash the fucking fury" Malmsteen. Med andra ord en riktig rökare till platta (och att den fortfarande har shrinkplasten kvar är ju bara extra trevligt). Ytterligare två album med en annan gitarrhjälte: Gary Moore; innan han snöade in totalt i bluesen. Meduza-plattan var jag ju tvungen att ha i min samling då jag i höstas övertog morfars Volvo 744, på plattan finns nämligen kultlåten "Volvo". Beatles Magical mystery tour från 67 är väl oxå given i varje samling med örhängen som I am the walrus och Strawberry fields forever.

2 kommentarer:

  1. "Pink Bubbles Go Ape" är en fantastisk dålig platta. Hoppas du fick den billigt? :)

    Gary Moore är ju dock hur bra som helst. Rolig bunt du införskaffad.

    Själv köpte jag senast deluxe utgåvan av The Knife "Silent Shout". Kul att höra något nytt som verkligen låter nytt och unikt.

    SvaraRadera
  2. Fantastísk dålig? nja, texterna är ju otroligt dåliga, men vissa låtar helt ok som tex titelspåret, Kids of the century och Heavy metal hamsters. Går ju helt klart dock inte att jämföra med tidigare alster. Gary Moore är ju som sagt grymt bra, men jag har svårt för bluesperioden som kom efter Still got the blues.

    Spännande med Silent shout deluxe, ska jag kolla upp. The Knife är ju mycket grymma. Spana in deras livedvd!

    SvaraRadera