2009-04-16

PartyGlam med Tigertailz

För ett antal år sedan fick ett konstig infall att jag skulle sälja stora delar av min vinylsamling och detta är något jag ångrar grymt än idag.

Denna platta, Tigertailz - Bezerk från 1991, var en av de som jag skildes ifrån och som jag nu åter införskaffat (på både vinyl och cd). Den innehåller fantastiska glamlåtar som Love bomb baby, Love overload och Heaven bland många andra pärlor. Vinylomslaget är ett foldout cover, med en mycket tidstypisk bild på medlemmarna.

Under en något förvirrande period fanns det två band med namnet Tigertailz, dels återförenades sättningen som spelade in Bezerk-plattan, dels bildade originalsångaren Steevie Jaimz ett band med samma namn. Efter en rättegång vann (Bezerk)Tigertailz rätten till namnet och spelade därefter in Bezerk 2.0. Återföreningen innebar bla även ett besök på Sweden Rock Festival 06.

Denna skiva är helt klart ett måste i varje skivsamling för den som gillar glamrock/sleaze!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar