2012-01-29

Jakten på vinyler Cathedral

Ja, jag får väl erkänna det då. Ibland har jag helt enkelt lite för bråttom i jakten på vinyler och det visar sig i senaste inköpet av presenterad platta. Trodde helt enkelt att det var Cathedrals nya fullängdare jag beställt då det står vinyl-lp. Får hem plattan och det visar sig att den innehållet två låtar. Okej tänkte jag, det är ju doom då är det väl 28 minuters låtar, men nej då skivan är totalt 12 minuter. Skulle jag vilja kalla maxi. 199:- för 12 minuter!! Nåväl, den finns bara i 1400 ex. 300 hundra av den jag har, transparent lila. Finns/fanns även blå, clear, grön, svart och vit. Till den blå, vita och clear medföljde även en poster. Dessa är dock slutsålda. Låtarna, Open mind surgery och Sabbadaius Sabbatum är hursomhelst fantastiska båda två! Cathedral har ju meddelat att de kastar in handduken nu efter 22 år så det är ju kul att ha det sista de spelat in på vinyl (skivan släpps inte ens på cd). Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar