2010-11-19

Evil Elvis återkomst

Det här är alltså Danzigs nionde album, Deth red saboth. Den släpptes i juni i år och så fort jag såg att den skulle släppas på vinyl förhandsbokade jag ett ex. Tiden gick och jag hade precis övergivet tanken att jag skulle få hem den. Så kom ett mail häromdagen att den var skickad. Glädje! Hämtade ut den idag och när jag öppnar paketet ligger där en bildvinyl. Wtf, det stod det inget om när jag bokade den. Är inte så förtjust i bildvinyler då ljudet vanligtvis är sämre och som även i detta fall ligger skivan bara i en plastficka. Ingen fodral och ingen innerpåse. Trist. Nåväl, slut på gnäll om detta jag har den ju i alla fall på vinyl och den är limiterad till 2000 ex (liksom den svarta, det finns även en röd utgåva i 1000 ex). Som vanligt är det Glen som gjort det mesta; skrivit text, musik, producerat, spelar en del bas och på en låt trummor. Trummor spelas för övrigt av John Kelly (ja, han i Type o Negative). Musiken då? Jo, det svänger ordentligt och musiken är välspelad och behaglig. Tyvärr får jag nog säga att herr Danzigs röst blivit en del sämre med åren. Tycker plattan är väldigt jämn och med det även sagt att den är något platt.

2 kommentarer:

  1. Snygg! Och på baksidan på LP:n ser jag minsann nån bakom Evil Elvis som inte är det minsta platt!

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, nej du Anders platt är väl det minsta man kan säga om henne :)

    SvaraRadera