2010-05-23

Sex Crimes

Måste väl erkänna att jag köpte denna platta mycket för det snygga omslaget :) Hade aldrig hört talas om nåt band som heter Rio tidigare, men det är Music for nations som givit ut den så det och omslaget därtill gjorde att jag la fram 30 bagis för den. Mycket glatt överraskat blev jag när den hamnade på skivtallriken. Det här är riktigt bra hairmetal, i stil med Quiet riot och Ratt. Fullträff! Bra låtar äro Highschool rock, Atlantic radio, Under pressure och Danger zone. Plattan släpptes 1986, och man får väl säga att den är tidstypisk.


1 kommentar:

  1. Haha, ja det var verkligen ett snyggt omslag! Men vad är en "emulator" som en av medlemmarna enligt baksidestexten spelar? Enligt Wikipedia: "En emulator är hårdvara eller mjukvara avsett för att efterlikna funktionen av annan hårdvara eller mjukvara". Jamen då vet jag precis! Sa jag att omslaget var snyggt?

    SvaraRadera