2009-07-27

Loppisrariteter

Var på en av Norrköpings loppmarknader i helgen och höll på att ramla i backen (inte skivbacken). Radarn är givetvis inställd på vinylbackar när loppisar besöks och så såg jag tre stycken gröna Prippsbackar glänsa och utbrista "kom och sök", sagt och gjort. Först drar jag upp första pressen av Slayers Live undead med vitt omslag. Tyvärr har ett ljushuvud (not) kluddrat Lemmy med spritpenna längst ned på omslaget, men wtf, hur ofta ser man denna platta på loppis. Rullar ut vinylen och den har väl några ytrepor. 50 spänn är dock ett givet köp för mig tänker jag. Bläddrar vidare och får se Mercyful Fates Nuns have no fun. Skadat omslag i nederkant, och även här har Lemmy varit framme, nu med silverpenna. Även denna med ytrepor, men 50 spänn, kom igen du hade pungat ut med det oxå! Fingrar sen vidare på Eddie Meduzas vinyl West a fool away från 84. 180 bagis vill nasaren ha för denna. Passar denna och hivar upp en hundring för de två andra. Promenerar sen vidare en minut innan jag går tillbaka och tar upp Meduzaplattan igen. Historien bakom denna är ju att den bara fanns i skivbutikerna en vecka innan den drogs tillbaka (dvs den version som innehåller låten Heil Hitler). Den gavs senare ut på nytt, men då utan denna låt. Slog till på denna och en Frank Zappa kassett (Joes garage act II+III) för sammanlagt 200 pix. Promenerar vidare och ser att en Scorpions-cd (Face the heat) vill att jag köper denna för en femma vilket så oxå blir fallet. En annan nasare, med jeansjacka (egentligen tygmärksjacka då hela var fylld med hårdrocksmärken), vill att jag köper MSG-vinyler av honom, men de har jag redan, sen vill han att jag köper Metalbibeln, men det vill inte jag, han vill då ge den till mig, men det vill jag inte heller. Till slut stoppar han den i min påse så jag kom hem med den i alla fall. Otroligt att man kan hitta sådana här rariteter på en loppis, även om inte skicket var det bästa så är jag nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar