2009-07-27

Crazy Records

I början på 90-talet åkte jag och polarna nån gång i månaden till grannstaden Linköping för att kolla in skivbörsen Crazy Records. Ofta var det stora skivmässor i både Linköping och Norrköping då, men man ville ju även köpa vax emellan dessa helgdagar. Så då blev det ofta tåget till Crazy Records. Innehavaren är främst Kissfanatiker och butiken var då fylld med singlar, dockor, posters och videoband. Häromdagen besökte jag denna butik och givetvis är det samma trevliga ägare som står bakom disken. Här lever givetvis vinylen kvar även om det även finns ett stort utbud av cdskivor och tröjor. Det finns en hel del posters, och väggarna är prydda med diverse merchandise i form av golfbollar (Kiss, vilka annars), dockor, plektrum och så vidare. Priserna har gått upp en del sen sist så klart, men har man tid kan man säkerligen fynda. Jag grävde en del i backarna men det slutade med endast en vinyl i påsen och det blev Accept - Balls to the wall. Konstigt nog hade jag den inte redan. Har ibland kommit på att jag tror mig äga en platta (som man bör ha i sin samling) för att sedan till min förvåning sakna den. Nåväl, hoppas mina vägar korsar denna trevliga skivbörs inom en snar framtid för ytterligare vinyler...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar