2011-03-28

Helvetets port - Exodus to hell


Vi fortsätter med svensk metal. Det här är bandet Helvetetes ports debut från 2009. Schysst vinyl med poster och texter på baksidan samt en extra turnéposter som bonus. Generöst! Grabbarna ser riktigt 80-talsmetal coola ut. Jag menar kolla in kläderna, frisyrerna och mustascherna! Så vad säger vi då? Bandnamnet; Helvetets port, hmmm känns väl så där lagom krångligt tycker jag. Efter att ha lyssnat två gånger på albumet har jag svårt att veta om bandet menar allvar med sin musik. Är det ploj eller allvar? Produktionen känns lågbudget. Musiken är väl okej, NWOBHM-sound men det känns lite för platt ändå. Sången vet jag inte vad det är med Emellanåt helt okej för att sedan låta mer som en skadad katt. Vissa låtar var sin charm som Shogun, och titelspåret Exodus to the samt Helvetets port. Finns även låtar med svensk text som Huvudlös gestalt och Djävulens triangel. Och i vissa låtar blandas svenska och engelsk som i Killers in the sand. Avslutningsvis vill jag säga att plattan har ett visst underhållningsvärde, men där stannar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar