2010-08-10

Ur högen: Y&T - Down for count

Senaste tiden har det blivit en hel del inköp på vinyl, och hyllan för skivor jag köpt och inte hunnit lyssna igenom blir aldrig tom. När jag betat av ett gäng fylls hyllan ständigt på. Jobbigt (not). Hur eller hur har den platta stått på denna hylla ett tag, främst tror jag det beror på att jag inte förväntar mig så mycket av den och jag har väl dömt den mycket på grund av dess mindre snygga omslag, men så var det dags att lägga den på tallriken. Måste säga till min förvåning att det här är riktigt bra. Välspelat och allsångsvänligt alá Poison, White Lion och Van Halen. Här finner vi fantastiska låtar som inledande In the name of rock, Face like an angel, hitten Summertime girls (som spelas flitigt i TV-serien Baywatch!!), och Loggins and Mesinnaas Your mama don´t dance (som även Poison spelat in). Down for count är gruppens sjunde album och släpptes 1985. Vill du ha god sleazerock och ännu inte upptäckt Y&T kan jag verkligen rekommendera dem. Vanligtvis brukar man hitta deras plattor både lätt och billigt, så se till å ge dem en chans.

1 kommentar:

  1. "Black Tiger" albumet kan man ju men nu blir man ju sugen att leta fram "Contagious" albumet vill minnas att de festades mycket till den i unga år. Minns den som riktigt bra med otroligt smittsamma refränger vill även minnas att "TEN" albumet innehöll ett par bra låtar. Måste leta fram de när tid finnes

    SvaraRadera