2010-08-01

Angel på Casablanca

Satt och letade vinyler på nätet och rätt vad det var hittade jag denna av en slump. Det jag lade märke till var givetvis Casablanca etiketten. Gruppen heter som synes Angel och plattan On earth as it is in heaven. Den är inspelad 1977 och av omslaget att döma chansade jag på att det skulle vara schysst glamrock. Så ikväll var det dags att lägga den på skivtallriken och genomlyssnas. Detta är gruppens tredje platta och är producerad av ingen mindre än Eddie Kramer (Kiss). Visst finns det även fler kopplingar till Kiss, det var nämligen Gene Simmons som såg ett nattklubbsgig med dem och fick dem signade till Casablanca records. Så det här visar sig vara riktigt bra mainstream rock n´ roll på hög nivå. Nämnvärda låttitlar äro Cast the first stone, Can you feel it och White lightning. Keyboardisten Greg Giuffria är, just det han som bildade bandet Giuffria.


2 kommentarer:

  1. Angel är en riktigt bra orkester, kolla upp plattan "White hot", kanonbra. Du vet väl att bandloggan även går att läsa uppochner? Fyndigt, va?

    SvaraRadera
  2. ska se om jag får tag i den platta oxå. Jo, visst har jag sett det där med loggan, lade märke till det när jag skulle stoppa in den i skivhyllan för jag blev konfunderad över vad som var upp och ned :)

    SvaraRadera