2012-03-31

Svensk hårdrock

Sitter och bläddrar i Janne Starks två fantastiska verk The Encyclopedia of Swedish hard rock and heavy metal.
Under läsningen får jag den briljanta iden att plocka ut alla svenska plattor ur vinylhyllan och sortera dem för sig.

Det är ju just det här som är så underbart med vinylsamlingen. Att ta fram skivorna, beskåda dem, sortera och givetvis lyssna på dem.

Jag har senaste veckan känt ett behov av att göra nåt åt skivhyllan då alla fack är nästintill överfulla. Ett alternativ var att ta bort boxarna, men nu blev det denna trevligare sortering istället.

Jag trodde mig ana att det skulle kunna röra sig om ungefär en back, men det visade sig vara långt mer än så.

Musik till sorteringen blev Ram - Dearh. En vinyl limiterad i 500 ex. Riktigt bra svensk retrometal.

Nedan följer bilder på några av skivorna i den svenska sektionen i min vinylsamling.

Mycket nöje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar